6 Ağustos 2013 Salı

Bu kişi gelişecek başka yolu yok

Kitap okumayı çok severim. İşe giderken servis kullanmamın faydası ayda 3-4 kitap bitirebilmem. Haa, bu kadar çok kitap okuyorum da alim oldum sanmayın. Ben kafamı boşlatmak için okurum. Bu yüzden seçtiğim kitaplar roman türüdür. Özellikle de tarihi, polisiye, macera romanları bir de "chick-lit" diye tabir edilen hafif romanları severim.

Hayalimde bir meslek var. Adını bilmiyorum, aslında gerçekte böyle bir işin var olduğundan bile şüpheliyim. İş tanımı, çeşitli ülkeleri gezip, o ülkelerdeki best seller kitapları okuyup Türkiye'de yayınlanıp yayınlanmamalarına karar vermek. Bu konuda çok başarılı olacağıma inanıyorum zira ortalama bir okuyucunun zevklerine sahibim. Ben beğenirsem çoğunluk da beğenecektir. Böylece seçtiğim kitaplar Türkiye'de de çok satıp yayınevini zengin edecek. Tam bir kazan-kazan ilişkisi.

Tabii ki bazı koşullarım var. Hangi şehirlere gideceğimi, hangi otellerde konaklayacağımı, ne kadar süre kalacağımı ben seçeceğim. Tüm masraflar şirkete ait olacak. Maaş konusunda anlaşabiliriz, çok talepkar bir insan değilim. İngilizcem iyidir, çat pat Fransızcamı geliştirebilirim, işimi layıkıyla yapmak adına İtalyanca ve İspanyolca da öğrenirim. Sorumluluklarımı yerine getirmek için hiç bir fedakarlıktan kaçınmam.

Eğer bu satırları okuyan bir yayınevi yetkilisi varsa bana mail atabilir, anlaşabileceğimizi umuyorum.

Eveeeet, iş başvurusunu da tamamladıktan sonra kitaplara geri dönelim.

Roman okumayı severim dedim ama bu aralar kafayı taktığım bir konu var. Bu kişi gelişecek, başka yolu yok! Bu nedenle okuduğum kitaplarda biraz değişiklik oldu. Duygusal Zeka kitabından bahsetmiştim, bu akşam da Stephen R. Covey'in Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı kitabını bitirdim, ondan bahsetmek istiyorum.



Bu zamana kadar "herhangi bir şeyi başarmanın X yolu" konulu tüm kitaplara mesafeli yaklaşmışımdır. Burada X'in yerine istediğiniz rakamı koyabilirsiniz. Bir işi başarmanın bir formülü olabileceğine inanmıyorum çünkü, herkesin farklı yöntemleri olabilir. Ancak bu kitabın farklı olduğunu gördüm.

Kitap, kişisel liderlikte ilke merkezli bir yaklaşımın benimsenmesi gerektiğinden bahsediyor. Kişilik etiği ve karakter etiği ayrımını yapıyor. Kişilik etiğine göre başarının kaynağı pozitif tutum ve davranışlar, düşünmek ve inanmak, toplumsal imaj kaygısı iken karakter etiğine göre ise başarının kaynağı dürüstlük, sadakat, cesaret, adalet, sabır, çalışkanlık gibi ilkeler. Bir insan ne kadar kişilik sahibi olursa olsun bu ilkeler üzerine inşa edilmiş sağlam bir karakteri yoksa başarılı olması mümkün değildir diyor yazarımız.

Kitaba adını veren 7 kural da bu ilkeler üzerine kurulmuş. Kurallar şunlar:

1. proaktif ol
2. sonunu düşünerek işe başla (hani sonunu düşünen kahraman olamazdı?)
3. önemli işlere öncelik ver
4. kazan/kazan diye düşün
5. önce anlamaya çalış, sonra anlaşılmaya
6. sinerji yarat
7. baltayı bile

İlk 3 kuralı Özel Zaferler (karakter gelişiminin özü), ikinci 3 kuralı ise Genel Zaferler (ekip çalışmaları, iş birliği ve iletişim) olarak tanımlayan yazar ilk grubu "bir söz ver ve sözünü tut" ikinci grubu ise "başkalarını da dahil ederek çözüme ulaş" olarak özetlemiş.

7. alışkanlık ise başkalarıyla sorunu çözemiyorsan bilenmiş baltayı kullanarak sorun çıkaranları nasıl ortadan kaldıracağını öğretiyor.

Şaka şaka. İnanmadınız değil mi? Kitapta kesinlikle vahşet yok, yazar adeta bir sevgi pıtırcığı. Gerçekten okuyup okumadığınızı test etmek için yazdım o cümleyi.

7. alışkanlık kendinizi sürekli geliştirmek gereğinden bahsediyor.

Gerçi ben yazarın dindarlığı nedeniyle 7. alışkanlığı ekleme gereği duyduğunu düşünüyorum ama bu tamamen benim fesatlığım. Kendisi kitabın sonunda neden 7 alışkanlık yazdığını açıklamış. (dindar olduğunu kendisi söylüyor ve kitapta Hristiyanlığa çeşitli atıflar var)

Sonuç olarak bence faydalı bilgiler içeren bir kitap. Kişisel gelişim konularına ilgi duyan ve nereden başlayacağını bilemeyenler varsa okumalarını tavsiye ederim. Ancak yazarın kendisinin de söylediği gibi okuyup bir kenara bırakılmamalı. Kitapta bahsedilen her şeyi gerçekten alışkanlık haline getirmek gerek.

2 yorum:

  1. Ben de okuyorum bu tür kitapları ama anacım insan bir kaç gün biraz uygular gibi yapıyor, sonra yine aynı terane başlıyor. Kimbilir belki de okuyup okuyup yeterli bir birikime ulaşınca hepsi birden kendini göstermeye başlayacaktır. Sen bu aralar hız kazanmışsın anladığım kadarıyla, bakalım gerçek uygulamalar ne zaman gelecek? ya da geldiyse onları da paylaş bence. Mesela daha önce ne yapmazken bu kitaplar sayesinde yapmaya başladın veya ne yapıyorken yapmaktan vazgeçtin. Çevrendeki insanlarla olan ilişkilerine yeni bir soluk getirdi mi? Bla bla bla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben 4, 5 ve 6. adımlara çalışıyorum. özbilincimi geliştirmeye çalışıyorum. ama son tahlilde sizler söyleyeceksiniz ne değişti diye, sizlere güveniyorum.

      Sil