23 Temmuz 2013 Salı

İntikam

2009 yılında, şu fani dünyada 30. şeref yılımı doldurduğum için kendime bir hediye sunmak üzere bir spor salonuna üye olup rejime başladım. O gün bugündür, tatil nedeniyle şehir dışında olduğum günler hariç, hiç aksatmadan haftada 3 gün spor yaparım.

Spora çok sevdiğim için mi başladım? Hayır.

3,5 senedir, çok sevdiğim için mi düzenli spor yapıyorum? Hayır.

Spor yaparken tek düşündüğüm şey şu: bir an önce bitse de eve gidip bir sigara yaksam. Ama o spor yapılacak. Nokta. (bir ara şu sigara meselesine de el atsam fena olmayacak)

Sporla haşır neşir geçirdiğim ilk yılın ardından Avrupa yakasından Anadolu yakasına taşındım. Zamanlama da süper oldu, üyeliğimin bitmesi ve taşınmam aynı haftaya denk geldi.

E üyelik bitti, adamlar bir kere bile aramaz mı "üyeliğinizi yenileyelim" diye. Hadi aramayı geçtim, bir sms de mi atmazlar? Tık yok. En kıytırık mağazaların bile veri tabanına bir kere girdin mi yağmur gibi yağan sms ve telefonlardan sonra yıllık üyelik ücreti hatrı sayılır bir meblağ olan adamlar tarafından aranmamak bu kadar mı koyar insana? Koydu. Kendimi gruba kabul edilmeyen çocuk gibi hissettim, gururum kırıldı.

Tabi adamlara da hak veriyorum, her gittiğimde sadece değiştirdiğim havlular nedeniyle işletme maliyetine tek başıma iyi bir katkıda bulunuyordum. Ama ilişkimiz böyle bitmemeliydi, koca bir yılın hatrı vardı.

Seneleeer seneler sonra, geçtiğimiz ay bir sms aldım. 10. kuruluş yıl dönümleri şerefine düzenledikleri bir kampanya nedeniyle beni üyeliğimi yenilemeye davet ediyorlardı. İşte kırılan gururumu tamir etme fırsatı ayağıma gelmişti. Hemen telefona sarılıp, fakir ama gururlu genç edasıyla "gönderdiğiniz sms'lerden rahatsız oluyorum, lütfen beni veri tabanınızdan çıkarın" dedim mi? Dedim.

İntikam soğuk yenen bir yemektir.

O zaman bile üyeliğimi yenilemeyi teklif etmediler ama olsun, böyle ufak teknik detaylara takılmamak lazım.

Şimdi ise 2,5 senedir devam ettiğim salonla mutlu mesut bir ilişkim var. Her sene üyeliğimin bitmesine 2 ay kala yenileme teklifinde bulunuyorlar, erken yenileme yaparsam ekstra ay öneriyorlar, 2012 yılında en düzenli devam eden ilk 10 üye arasında resmimi astılar falan.

Tabi güzel şeyler bunlar ama zaman zaman yetmiyor. İlişki emek ister neticede, bazen yeteri kadar çaba sarf etmediklerini düşünüyorum. Bu konudaki görüşlerimi de bir sonraki yazımda aktarayım.



 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder