28 Temmuz 2013 Pazar

Gaz Rehberi

Bu blog'u sabırla takip edenler için dev hizmet.

Bir önceki yazımda "bir ego şişirme aracı olarak alışveriş ilişkisine girme" konulu toplumsal yaraya parmak basmıştım. İşte şimdi siz sevgili okuyucularla ihtiyaç anında nasıl ego şişirileceğinin çok basit ve zevkli bir yöntemini paylaşacağım. (şair burada yazıları arasındaki devamlılığa dikkat çekip okur tarafından takdir edilme beklentisini dillendirmek istiyor)

Bir kaç sene önce yüksek lisans yaptım. Sevgili kardeşim "ay abla oku oku nereye kadar" dese de öğrenmenin yaşı yok. Neyse, bu yüksek lisans programında bir dersimizin bitirme ödevi RBS diye bir şeydi. Açılım Reflected Best Self Exercise. Program İngilizce olmasına rağmen, bu çalışmadan en yüksek faydayı sağlamak için dileyen Türkçe yapabiliyordu, ben de Türkçe yaptım. Bu alıştırmanın Türkçe karşılığı da şu oluyor: Yansıyan En İyi Benlik Geri Bildirim Uygulaması. (evet İngilizcesi kulağa daha havalı geliyor)

Bu alıştırmanın ana fikri şu: Her türlü kişisel gelişim programı insanın zayıf yönlerini geliştirmeye odaklanır ama bu zayıf yönlenin güdük kalmasının da bir nedeni vardır, belli ki yeteneğiniz yok. Yeteneğiniz olmayan bir alanda kendinizi geliştirmek için heba olacağınıza enerjinizi güçlü yanlarınızı tespit edip bunlardan daha iyi faydalanmaya harcayın. Böylece daha başarılı olabilirsiniz.

Bu havalı lafları şöyle özetleyeyim: yakın çevrendeki insanların da yardımıyla kendinin gaza getir, aş, coş, koş. Bunun için seni iyi tanıdığını düşündüğün çeşitli kişilerden sana güçlü yanlarını yaşanmış örneklerle ve onlara nasıl ilham verdiğinden bahsederek iletmelerini istiyorsun. Sonra gelen bu bildirimleri derleyip toplayıp bir rapor haline getiriyorsun. Ta ta ta taaaaam işte karşınızda kişisel gaz rehberi.

Kişi sayısı sana kalmış. Kaç kişinin yeterli olacağını düşünüyorsan buyur ama en az 10 olması tavsiye ediliyordu.

Bu geri bildirimleri talep etmek ilk anda birisinden seni yağlamasını istemek gibi kulağa zor ve saçma geliyor. Ama yılmayıp yola devam edersen sonuç oldukça tatmin edici oluyor.

Ben mesela bu raporu hala pc'min bir köşesinde saklarım. Ne zaman kendimi yetersiz, güvensiz ve değersiz hissetsem açar okurum. İnanın etkisi kelimelerle anlatılamayacak kadar güçlü oluyor.

Önemli not: kendi raporumu oluşturmamda katkısı olan ve benim için çok önemli bazı yakın arkadaşlarım ve sevgili kardeşimin burayı okuduğunu biliyorum. (en azından bana takip ettiklerini söylemişlerdi, ak koyun kara koyun çıksın bakalım ortaya). Her birine buradan sonsuz teşekkürlerimi ve sevgilerimi iletiyorum.

4 yorum:

  1. Ben kendi adima takipteyim merak etme(hem de altyapi yetersizligine ragmen)..ayrica bu degerli akademik bilgilerini paylastigin icin de tesekkur ederiz. ogrendin onca seyi tecrube ve parlak fikirlerinle harmanlayip toplumun faydalanmasi icin burada sunman da bir diger hiper super yonun. İmza: ak koyun

    YanıtlaSil
  2. O rapor hazırlanırken senin örnek başarılarını anlatanlardan biri de bendim (bil bakalım hangisiyim :)? Nasıl da zorlanmıştım başkalarının da okuyacağı raporda olayları anlatırken gerçeklikten sapmayayım ama olayları da uluorta anlatmayayım diye. Hey gidinin...

    Ne ak ne kara koyun, kuzuyum ben kuzu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zalıma yazdığın yoruma istinaden: hafsala kelimesini "ben bugün bir hafsala gördüm" den gayrı anlamlı bir cümle içinde kullanabilecek çok kişi tanımıyorum ;)

      Sil
    2. Öhhömm, gurur duymalıyım sanırım :)

      Sil